משפחת לוקאץ' (שדה)
יצחק לוקאץ' ז"ל
יצחק לוקאץ' נולד בשנת 1904 בעיר בודפסט בהונגריה. הוא נולד למשפחת גרין -ווד שלימים שינתה את שמה ללוקאץ' כיוון שאחד מבני המשפחה שירת בצבא ההונגרי והמשפחה ביקשה להסתיר את יהדותם. יצחק היה נשוי ואב לארבע בנות והיה בעלים של פאב מסבאה בעיר פאג'.

כשנכנסו הגרמנים להונגריה בשנת 1944 נשלחה משפחת לוקאץ' לאושוויץ, בסלקציה האכזרית בכניסה למחנה נשלחו בנותיו ורעייתו להשמדה ואילו יצחק נשאר במחנה לבדו עד השחרור.

לאחר המלחמה פגש ברחל והם נישאו בשנת 1947, בנם הבכור, יוסף נולד בהונגריה וכעבור 10 חודשים עלו  לארץ ישראל והגיעו ליישב את ניר ישראל. בארץ נולד בנם השני, צביקה ז"ל, ובמהלך השנים עיברתה המשפחה את שמה לשדה (מגרין – ווד).

כיום מתגורר במושב דור שלישי למשפחת לוקאץ'.

לזכר קורבנות משפחת לוקאץ' – יהי זכרם ברוך!

רוזה הנדלר לוקאץ' ז"ל
רוזה (רחל) לבית משפחת הנדלר נולדה בשנת 1911 בהונגריה. רוזה נולדה כתאומה ושתיהן התייתמו מאם בגיל צעיר, אביהן נישא בשנית והן גדלו עם אם חורגת. בתקופה שקדמה למלחמה אהבה רוזה לנגן ואף הייתה מורה לפסנתר.

כאשר הגיעה המלחמה לאזור מגוריהם נשלחו התאומות לאושוויץ, אחותה נשלחה למעבדת הניסויים האכזרית של מנגלה ואילו רוזה חוותה את סבל המחנה על גופה ונפשה.

לאחר השחרור הצליחו שתי האחיות לצאת לחופשי אולם אחותה התאומה של רוזה לא הצליחה להחזיק מעמד ונפטרה. כך מצאה עצמה רוזה ללא משפחה והחליטה לחזור לבית ילדותה. כאשר הגיעה לבית בו גדלה ראתה כי הוא נלקח על ידי הונגרים מקומיים, היא לא הורשתה להיכנס אליו ולא לקחת דבר למזכרת.

במהלך שנת 1947 חברים הכירו לה את יצחק לוקאץ' והם נישאו לקראת סוף אותה שנה. בנם הבכור, יוסף נולד בהונגריה וכעבור 10 חודשים עלו לארץ ישראל והגיעו ליישב את ניר ישראל. בארץ נולד בנם השני, צביקה ז"ל ובמהלך השנים עברתה המשפחה את שמה לשדה (מגרין – ווד).

כיום מתגורר במושב דור שלישי למשפחת הנדלר.

לזכר קורבנות משפחת הנדלר – יהי זכרם ברוך!